Gratis frakt 
Fra 799 kr
Trustpilot 4,4 / 5
Sikker levering 
Enkel retur 

Fettforbrenning

De viktigste tilskuddene for fettforbrenning:

Kasein

  • Er fremstilt av et høykvalitativt helmelksprotein, som bidrar til å opprettholde og øke muskelmassen.
  • Skaper en varig metthetsfølelse som bidrar til å kontrollere sulten.
  • Tilfører kroppen muskeloppbyggende energi.
  • Perfekt som «nattprotein» om kvelden.
  • Kan brukes til å lage din egen luksuriøse proteinpudding.
  • Inneholder laktaseenzym, noe som gjør det til en proteinkilde også for laktosefølsomme personer.

Kasein fra Body Science

Energidrikk (kalorifri)

  • Økt konsentrasjon og våkenhet som demper effekten av et underskudd på energi.
  • Gir en følelse av økt energi, uten faktisk å tilføre energi.
  • Virker oppkvikkende og reduserer tretthet.
  • Søt og frisk – tilfredsstiller «søtsuget».
  • Inneholder ikke karbohydrater, fett eller sukker.
  • Erstatter usunne sukkerholdige drikker.

Energidrikk fra XLNT Sports

Barer

  • Tilfører kroppen muskeloppbyggende energi i form av høyt proteininnhold.
  • Søte og velsmakende – tilfredsstiller «søtsuget».
  • Erstatter søtsaker og andre usunne mellommåltider.
  • Lette å oppbevare og transportere.
  • Lavt sukkerinnhold.

Proteinbarer fra Body Science

Se vårt utvalg av proteinbarer her!

Fettforbrennere

  • Fettforbrennere i kapsler.
  • Inneholder stoffer som bidrar til fettforbrenning.
  • Fremmer vektkontroll.
  • Bidrar til vektreduksjon.

Burn Fettforbrennere fra XLNT Sports

MCT-fett

  • Et sunt fett til hverdagsbruk.
  • Utvinnes fra kokos.
  • Flere interessante helsefordeler, også for vektreduksjon.

Kokosolje fra Body Science

Vektreduksjon, fettforbrenning og kroppsbygging

Fettforbrenning, vektreduksjon, slanking og kroppsbygging kan ses som forskjellige ting, men alle disse begrepene handler om ønsket om å redusere mengden av underhudsfett. Under huden, men over musklene ligger den energireserven av fett som kroppen skaper ved et overskudd av energi. Det er egentlig et snedig system som forbereder oss på perioder av sult.

I dag rammes vanligvis ikke nordmenn av mangel på mat; derimot spiser vi ofte for mye. Reservene bygges opp stadig mer, mengden av underhudsfett øker, og som resultat får vi et rundere utseende og en kropp som fungerer dårligere. Å ville redusere og begrense mengden av underhudsfett handler ikke bare om å se bra ut, men har også åpenbare helsefordeler.

Enkelt i teorien

Hver dag, selv om vi ligger helt i ro, trenger kroppen energi for å fungere. Jo mer vi beveger oss, desto mer energi trenger vi. Kroppen kjenner selv etter hvor mye energi som går med, og sender et signal om hvor mye energi som må fylles på. Vi blir ganske enkelt sultne. Hvor mye vi så spiser, påvirker på sikt både vekten og mengden av kroppsfett.

Underhudsfett dannes som sagt i perioder av overflod, og forbrukes av kroppen i perioder når den ikke får i seg tilstrekkelig med energi fra maten. Dette er hva som kalles henholdsvis energioverskudd og energiunderskudd, og er det som senere stimulerer fettforbrenning og eventuelt får vekten til å gå nedover.

For å forbrenne fett må vi kort fortalt legge oss på et underskudd av energi, noe som i teorien ganske enkelt betyr å spise mindre eller forbruke mer energi gjennom mosjon og trening. Denne enkle sannheten er alle enige om, uansett hvilken diett de anbefaler.

Vanskelig i praksis

Det vanskelige med å gå ned i vekt og forbrenne fett ligger på det mentale planet. Kroppen sender ut klare signaler av ubehag når energien ikke strekker til, og sult er en vanskelig følelse å overvinne. Derfor dreier fettforbrenning seg først og fremst om å finne en skånsom måte å takle et energiunderskudd på.

Det viktigste rådet er å ta det med ro. Det er en grense for hvor raskt kroppen klarer å forbrenne fett, og å presse seg hardere gir ikke bedre resultater. En konkurransediett hos eliteutøvere innenfor fitness er rundt fire måneder lang, der utøverne holder forbrenningen på rundt en halv kilo i uken. Da bevares muskelmassen best, og dietten blir ikke uutholdelig. Kroppsbygging er med andre ord ingen sprint. Med tålmodighet kan alle klare å redusere underhudsfettet sitt.

Hjelp underveis

Det finnes ingen magiske piller som gjør deg slank mens du fråtser i mat. Men det finnes produkter som kan gjøre reisen lettere. Som sagt er fettforbrenning først og fremst en mental utfordring, noe som gjør alle knep som løfter motivasjonen, gull verdt.

Det finnes flere produkter som kan hjelpe på forskjellige måter. Kasein omtales ofte som et langsomt protein, som kjennetegnes av en kremet konsistens og gir en behagelig metthetsfølelse. Det brukes ofte for å dempe matsuget om natten eller under en slankekur. Et annet velutprøvd tilskudd er synefrin, som stimulerer forbrenning av fett og karbohydrater, og bidrar til vektkontroll. Stoffet forekommer naturlig i frukten pomerans og utvinnes som et ekstrakt. Mineralet krom finnes i mange matvarer, men er likevel noe som mange har en mangel på. Krom bidrar til normal omsetning av energi fra mat, noe som gjør det til et viktig stoff hvis man ønsker å gå ned i vekt. Å erstatte bollen til kaffen med en mettende bar med lite sukker, eller erstatte brusen med en oppkvikkende og kalorifri drikk, er også velutprøvde metoder for å redusere søtsuget og holde motivasjonen oppe!

Trene og komme i form

De fleste forestiller seg nok joggeturer og andre svette øvelser når de tenker på fettforbrenning, og det er til dels et riktig bilde. Økt fysisk aktivitet vil føre til høyere energiomsetning. Men kroppen kommer til å oppdage at energibehovet har økt, med økt sultfølelse som resultat. Hvis mosjon og trening skal gi uttelling på valker og midjemål, må matinntaket begrenses slik at det oppstår et underskudd på energi. Hvilken type trening som best brenner fett, har egentlig et veldig enkelt svar. Den beste er alltid den treningen du faktisk utfører.

Ethvert forsøk på å trene noe man synes er trist og plagsomt, ender lett med at man gir opp. Velg heller en form for mosjon du kan glede deg til! Hvis du liker lange turer i skogen, er det hva du bør drive med. Foretrekker du å danse, så kjør i vei. Hardere trening forbrenner selvsagt mer energi, men en rolig aktivitet som utføres over lengre tid, gir samme resultat. En god nyhet er også at en tyngre person som regel får høyere forbrenning enn en lettere, noe som gjør at alle aktiviteter er mest effektive i begynnelsen av en slankekur, når kroppen er på sitt tyngste. Nedenfor finner du en liste med noen eksempler på omtrent hvor mye energi du forbruker i forskjellige aktiviteter.

Energiforbruk (kcal/time):

Turgåing: 210

Hagearbeid: 250

Mosjonssvømming: 300

Middels hard styrketrening: 300

Dans: 300

Ridning: 400

Fotball: 510

Sykling: 650

Jogging: 650

Intensiv svømming: 700

Gruppetrening på treningssenter: 800

Ny kunde?