Gratis frakt fra 100 NOK
2-5 dagers leveringstid
Trustpilot 4,5 / 5
Sikker levering 
Top Deals avsluttes om 1 dag og 00:46:32
Hjem / Blogg /

Hammer curls – Teknikk og tips

Hammer curls er en variant av vanlige biceps curls og en bra biceps øvelse som først og fremst fokuserer på å trene bicepsmusklene. Ved å holde et hammergrep aktiverer denne øvelsen særlig underarmsmuskelen (brachioradialis). Hammer curls er en enkel øvelse som kan utføres med manualer (dumbbell hammer curl), men det er også mulig å utføre hammer curl med kabel (cable hammer curl).

Hammer curls teknikk

For å utføre hammer curls på en korrekt og effektiv måte er det viktig å ha god teknikk. Dette innebærer å holde et stabilt grep og korrekt håndposisjon, opprettholde en nøytral ryggposisjon gjennom hele bevegelsen, og en kontrollert opp- og nedgang av vektene. Her er en veiledning for å utføre hammer curls på en trygg måte slik at du kan maksimere treningsresultatene dine:
  • Stående posisjon: Stå med rak rygg og føttene i skulderbredde. Grip manualerne med håndflatene vendt mot hverandre og armene langs sidene av kroppen.
  • Nøytrale håndledd: Hold håndleddene i en nøytral posisjon gjennom hele bevegelsen for å unngå unødvendig belastning. Ved å bruke håndleddsstøtte får du god støtte gjennom hele øvelsen.
  • Oppretthold en fast kroppsstilling: Unngå overdreven svaiing eller luting i kroppen. Prøv i stedet å holde kroppen stødig og stabil under hele øvelsen.
  • Bøy albuene: Bøy albuene og løft manualerne mot skuldrene med kontrollert kraft. Fokuser på å aktivere bicepsmusklene isolert uten å bruke resten av kroppen.
  • Hold skuldrene senket: Unngå å løfte skuldrene mot ørene når du utfører øvelsen. Forsøk i stedet å holde skuldrene nedtrukket og stabiliser overkroppen.
  • Kontrollert senking: Senk manualerne tilbake til startposisjonen med kontroll og unngå å la dem falle ned. Gjenta bevegelsen i et jevnt og kontrollert tempo.

Muskler som trenes når du utfører hammer curl

Hammer curls er en populær øvelse som fokuserer på å trene bicepsmusklene på en effektiv måte. Under hammer curls aktiveres hovedsakelig biceps brachii – den fremre armmuskelen – samt brachialis og brachioradialis, som er de mindre musklene på overarmen. Denne øvelsen er bra for å øke muskelmassen og styrken i biceps, samt for å forbedre grepsstyrken og albueleddenes stabilitet.

Vil du finne mer inspirasjon til kosthold og trening? Sjekk ut noen av våre artikler nedenfor:

Militærpress – Teknikk og tips

Bulgarian Split Squat – Teknikk og tips

Planken – Teknikk og tips

Gratis frakt
fra 100 NOK
Sikker levering
2-5 dagers leveringstid
Enestående
Basert på 1062 Anmeldelse
Bekreftet
Har kjøpt en del treningstøy og str…

Har kjøpt en del treningstøy og str stemmer overens og det er behagelige produkter, så er storfornøyd.

Bekreftet
Rask levering og Godt utvalg

Rask levering og Godt utvalg

Bekreftet
God kvalitet

Veldig fornøyd med kjøpet mitt.

Bekreftet
Veldig fornøyd

Rask levering og nydelig proteinpulver. Bestillt mange ganger og alltid vært fornøyd

Bekreftet
Synd at returer koster så mye visst man…

Synd at returer koster så mye visst man tar feil størrelse, elllers meget fornøyd!

Bekreftet
Supert

Veldig gode produkter og bra kundeservice

Bekreftet
Greit og enkelt

Greit og enkelt

Bekreftet
Rask levering og veldig godt produkt

Rask levering og veldig godt produkt. Fornøyd!

Bekreftet
godt utvalg og produktbeskrivelse og…

godt utvalg og produktbeskrivelse og rask levering.

Bekreftet
Rask levering

Rask levering. Veldig bra pris

Bekreftet
Dette var 10/10!!!!!!

Dette var 10/10!!!!!!! Anbefales på det sterkeste. Dette proteinpulveret slår alt av andre merker jeg har prøvd. Kommer til å fortsette med dette!

Bekreftet
Ryddig hjemmeside og info

Ryddig hjemmeside og info. Ingen overselling. Rask levering, solid emballert

Viser 4- og 5-stjernersanmeldelsene
Ny kunde?