Gratis frakt fra 100 NOK
2-5 dagers leveringstid
Trustpilot 4,5 / 5
Sikker levering 
Top Deals avsluttes om 23:37:27
Hjem / Blogg /

Flyes – Teknikk og tips

Flyes, flyes med manualer, flyes med manualer på benk eller liggende brystflyes er en brystøvelse som primært isolerer og retter seg mot bryst- og deltamuskulaturen. Flyesøvelser hjelper deg med å øke muskelvolum og definere bryst og skuldre – samtidig som øvelsen er et godt supplement til andre brystøvelser som benkpress. Flyes utføres med manualer, men kan også utføres i kabelmaskin eller i maskin.

Flyes teknikk

For å utføre flyes er det viktig å holde en god teknikk gjennom hele øvelsen. Hold en stabil posisjon på benk eller gulv, bibehold nøytral ryggposisjon gjennom hele bevegelsen samt kontrollerte bevegelser av armene opp og ned. Følgende tips kan hjelpe deg med å utføre flyes på en sikker måte og unngå skader:
  • Liggende posisjon: Legg deg på en benk eller på gulvet med en manual i hver hånd. Hold føttene plant mot gulvet og la armene være utstrakt rett over brystet med håndflatene vendt mot hverandre.
  • Bibehold nøytral rygg: Hold ryggen rett og i en nøytral posisjon gjennom hele bevegelsen for å unngå overbelastning.
  • Kontrollert bevegelse: Senk armene ut til sidene med en noe bøyd albue til de er i linje med skuldrene eller litt under. Hold en myk bøyning i albuene for å unngå overstrekk av leddene.
  • Oppadgående bevegelse: Press armene tilbake opp til startposisjonen ved å kontrahere brystmusklene. Unngå å la manualene møtes over brystet for å unngå overbelastning av skulderleddene.
  • Jevnt og kontrollert tempo: Utfør bevegelsen i et jevnt og kontrollert tempo og unngå å slenge med vektene. Fokuser på å kjenne og jobbe med brystmusklene gjennom hele bevegelsen.

Muskler som trenes når du utfører flyes

Flyes er en isolasjonsøvelse som fokuserer på å trene brystmusklene. Under flyes aktiveres hovedsakelig den store brystmuskelen (pectoralis major), som strekker seg over brystets forside. Flyes retter seg spesielt mot den ytre delen av brystmusklene og bidrar til å skape en bredere og mer definert brystkasse. I tillegg engasjeres deltamuskulaturen i skuldrene og triceps i armene for å stabilisere og assistere under bevegelsen. Med sitt fokus på brystmusklene er flyes en effektiv øvelse for å øke muskelmasse og definere brystet.

Vil du finne mer inspirasjon til kosthold og trening? Sjekk ut noen av våre artikler nedenfor:

Hammer curls – Teknikk og tips

Bulgarian Split Squat – Teknikk og tips

Planken – Teknikk og tips

Gratis frakt
fra 100 NOK
Sikker levering
2-5 dagers leveringstid
Enestående
Basert på 1062 Anmeldelse
Bekreftet
Har kjøpt en del treningstøy og str…

Har kjøpt en del treningstøy og str stemmer overens og det er behagelige produkter, så er storfornøyd.

Bekreftet
Rask levering og Godt utvalg

Rask levering og Godt utvalg

Bekreftet
God kvalitet

Veldig fornøyd med kjøpet mitt.

Bekreftet
Veldig fornøyd

Rask levering og nydelig proteinpulver. Bestillt mange ganger og alltid vært fornøyd

Bekreftet
Synd at returer koster så mye visst man…

Synd at returer koster så mye visst man tar feil størrelse, elllers meget fornøyd!

Bekreftet
Supert

Veldig gode produkter og bra kundeservice

Bekreftet
Greit og enkelt

Greit og enkelt

Bekreftet
Rask levering og veldig godt produkt

Rask levering og veldig godt produkt. Fornøyd!

Bekreftet
godt utvalg og produktbeskrivelse og…

godt utvalg og produktbeskrivelse og rask levering.

Bekreftet
Rask levering

Rask levering. Veldig bra pris

Bekreftet
Dette var 10/10!!!!!!

Dette var 10/10!!!!!!! Anbefales på det sterkeste. Dette proteinpulveret slår alt av andre merker jeg har prøvd. Kommer til å fortsette med dette!

Bekreftet
Ryddig hjemmeside og info

Ryddig hjemmeside og info. Ingen overselling. Rask levering, solid emballert

Viser 4- og 5-stjernersanmeldelsene
Ny kunde?